مجله مهرا :: وزوز گوش یا شنیدن صداهایی مثل زنگ زدن یا سوت کشیدن گوش اختلالی است که باعث مشکل کم خوابی کاهش توجه و تمرکز و افسردگی در افراد میشود.در این مطلب قصد داریم به بیان راههای خانگی درمان وزوز گوش ، درمان گیاهی وزوز گوش ، همچنین ویتامین های موثر در درمان وزوز گوش و خوراکی های مفید و مضر برای وزوز گوش بپردازیم.

وزوز گوش

درمان گیاهی وزوز گوش

امروزه مطالعات مختلفی جهت بررسی تاثیر داروهای گیاهی جهت درمان وزوز گوش ،بررسی تاثیر دمنوش ها صورت گرفته است از جمله دارو های گیاهی جهت بهبود وزوز گوش میتوان به تاثیر جینکو بیلوبا ، جینسینگ ،سیر ،زنجبیل، بابونه و… اشاره کرد.در ادامه به بررسی گیاهان و ویتامین ها مختلف میپردازیم.

چه خوراکی هایی وزوز گوش را از بین می برد؟

شما می توانید سعی کنید وزوز گوش خود را با این هفت خوراکی خوشمزه کاهش دهید.

• جینکو بیلوبا
  • موز
  • آناناس
  • انبه
  • زردچوبه
  • چای سرد زنجبیل
  • آووکادو

چگونه می توان به سرعت وزوز گوش را کاهش داد؟

• حذف جرم گوش. رفع انسداد جرم گوش می تواند علائم وزوز گوش را کاهش دهد.
  • درمان بیماری عروق خونی شرایط زمینه ای عروق خونی ممکن است به دارو، جراحی یا درمان دیگری برای رفع مشکل نیاز داشته باشد.
  • استفاده از سمعک
  • داروی خود را تغییر دهید.

چگونه می توان از بروز وزوز گوش جلوگیری کرد؟

هنگام استفاده از هدفون، موسیقی را در 60 درصد صدای کامل یا کمتر نگه دارید. بیش از 60 دقیقه در یک زمان گوش ندهید. در کنسرت‌ها، رستوران‌های پر سر و صدا یا سایر رویدادهای با صدای بلند از قالب ضد صوت استفاده کنید.

وزوز گوش

بهترین ویتامین برای وزوز گوش چیست؟

مطالعات تحقیقاتی نشان داده است که افراد مبتلا به وزوز گوش پس از انجام درمان مکمل ویتامین B12 بهبود علائم را تجربه کردند. ویتامین B12 را می توان در غذاهایی مانند گوشت، ماهی و محصولات لبنی یافت. همچنین می توان آن را در آزمایشگاه تولید کرد.

آیا سیر وزوز گوش را درمان می کند؟

خوردن سیر به طور کلی می تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند، که به شما کمک می کند با عفونت ها مبارزه کنید یا از آن جلوگیری کنید. سیر به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات گوش از جمله گوش درد، عفونت گوش و وزوز گوش استفاده شده است.

آیا وزوز خود به خود از بین می رود؟

مغز ترجیح می دهد به نویزهای خارجی گوش دهد، بنابراین از آن به نفع خود استفاده کنید. داشتن مقداری سطح سر و صدای پایه، حتی به اندازه ای کم که ناخودآگاه باشد، می تواند برای پوشاندن وزوز گوش مفید باشد. با گذشت زمان، بیشتر آنها شاهد بهبود خواهند بود.

کمبود چه ویتامینی باعث زنگ زدن در گوش می شود؟

طبق مطالعات، ویتامین B12 برای تولید میلین، غلاف محافظ و عایق اطراف اعصاب مورد نیاز است. به گفته متخصصان، کمبود ویتامین B12 باعث می شود ارتباط بین اعصاب مختل شود، مکانیزمی مختل که می تواند منجر به وزوز گوش شود.

آیا لیمو برای وزوز گوش مفید است؟

بیش از 50 سال داده‌های بالینی از این ایده حمایت می‌کنند که کمپلکس‌های بیوفلاونوئیدی لیمو باعث بهبود علائم و تسکین سرگیجه و وزوز گوش می‌شوند. این داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که احتمالاً برای تسکین علائم ممکن است به مکمل برای حداقل دو ماه نیاز باشد.

چه چای برای وزوز گوش مفید است؟

بابونه به ویژه زمانی موثر است که برای درمان گوش درد و وزوز گوش با استفاده از جوشانده گل آن در آب استفاده شود.

آیا زردچوبه برای وزوز گوش مفید است؟

مطالعات نشان داده اند که عصاره زردچوبه پاسخ ضد التهابی مثبتی در شرایط گوش دارد. علاوه بر این، درمان با زردچوبه برای عفونت گوش میانی – که معمولاً باعث علائم وزوز گوش می شود – به اندازه آنتی بیوتیک ها موثر است.

درمان وزوز گوش

چه گیاهانی به کاهش وزوز گوش کمک می کنند؟

علاوه بر این، جینکو بیلوبا از نظر بالینی برای درمان اختلالات گوش داخلی مانند کاهش شنوایی، سرگیجه و وزوز گوش استفاده می شود. این گیاه برای درمان وزوز گوش در کشورهای اروپایی و جاهای دیگر به طور گسترده استفاده می شود.

برای وزوز گوش روزانه چه مقدار b12 مصرف کنم؟

مشخص شد که مکمل B-12 در چندین بیمار مبتلا به وزوز شدید بهبود ایجاد می کند. از آنجایی که B-12 در هنگام مصرف جذب ضعیفی دارد، دوز پیشنهادی روزانه 1000 میکروگرم است.

چگونه از شر کووید و وزوز گوش خلاص شوم؟

رایج ترین راهبرد برای کاهش وزوز گوش، استفاده از “صدای سفید” یا صدای پس زمینه کم حجم برای کاهش صدای زنگ است. این کار را می توان با روشن کردن موسیقی یا رادیو با صدای کم انجام داد. برخی افراد داشتن یک دستگاه نویز سفید یا استفاده از هدفون برای گوش دادن به موسیقی مفید است.

اگر وزوز گوش دارید از چه غذاهایی اجتناب کنید؟

• الکل نوشیدنی های الکلی باعث کم آبی بدن و افزایش فشار خون می شوند که هر دو می توانند علائم وزوز گوش را افزایش دهند.
  • کافئین
  • نمک
  • قند
  • چربی های اشباع شده

آیا می توان روغن زیتون را در گوش ریخت؟

هرگز نباید روغن زیتون یا سایر مواد را در گوش قرار دهید. شستشوی گوش با روغن زیتون می تواند عوارض جانبی مانند خارش، عفونت گوش خارجی، سرگیجه و تحریک پوست را به همراه داشته باشد.

آیا کمبود ویتامین D می تواند باعث وزوز گوش شود؟

یافته‌های نشان می‌دهد که بخش زیادی از افراد دارای  وزوز گوش از کمبود ویتامین D رنج می‌برند و سطح ویتامین D با تاثیر وزوز در ارتباط است.

برای وزوز گوش چقدر روی باید مصرف کرد؟

مکمل‌های روی برای درمان افرادی که هم وزوز گوش داشتند و هم کاهش شنوایی (معمولاً مرتبط با سن) استفاده شده است. از بین کسانی که در ابتدا سطح روی خونشان پایین بود، حدود 25٪ پس از مصرف روی بهبود وزوز گوش را تجربه کردند.

آیا روی به کاهش وزور گوش کمک می کند؟

یافته‌ها: پیشرفت بالینی مطلوب در 4/46 درصد از بیمارانی که روی دریافت کردند، مشاهده شد. اگرچه این کاهش از نظر آماری معنی دار نبود، اما شدت وزوز ذهنی در 82 درصد از بیماران دریافت کننده روی کاهش یافت. میانگین وزوز ذهنی از 08/1 ± 25/5 به 81/1 ± 82/2 (001/0 <) کاهش یافت.

آیا زنجبیل وزوز گوش را کاهش می دهد؟

وزوز گوش که ممکن است در اثر سطوح فشار ایجاد شود، ممکن است با خوردن زنجبیل از بین برود. وقتی آن را با چند ادویه مختلف دیگر ترکیب کنید، به یک نوشیدنی تابستانی خوشمزه و با طراوت تبدیل می شود.

شما می توانید جهت مشاوره و دریافت نوبت درمان وزوز گوش با کلینیک شنوایی سنجی و سمعک مهرا واقع در سهروردی ، عباس آباد تماس حاصل فرمایید و از متخصصان شنوایی مشاوره بگیرید.