بهترین مرکز و کلینیک کاردرمانی درتهران

نطورکلینیک مهرا:: کلینیک کاردرمانی در تهران با ارائه خدمات کاردرمانی ذهنی، کاردرمانی جسمی بهترین گزینه برای ارزیابی و درمان اختلالات مختلف کودکان و بزرگسالان است. افراد مختلفی مثل کودکان طیف اتیسم، سندرم داون، فلج مغزی، عقب ماندگی ذهنی، تاخیر رشدی، مشکلات جسمی و… به کاردرمانی نیاز دارند.

کلینیک کاردرمانی ذهنی چیست؟

کاردرمانی ذهنی یکی ازفعالیت هایی است که کاردرمانگر و متخصص کاردرمانی درپی آن به درمان مشکلات ذهنی بیمار با به کار گرفتن شیوه های نوین و تخصصی جهت تقویت توانایی های مغز میپردازد. همانند مهارت های یادگیری، مفاهیم شناختی ( مهارت های کلامی، درک مطالب، یادگیری اطلاعات جدید) را شامل میشود.

اصولا بیمارانی که نیاز به کلینیک کاردرمانی ذهنی دارند از لحاظ جسمانی سالم می باشند. این مغز بیمار است که دچار ناتوانی و یا اختلال می باشد و دستورات لازمه را جهت عملکرد حواس بدن نمی دهد. درمان هم در کودکان و هم در سنین بزرگسال به کار می رود و مختص به یک گروه سنی خاص نمی باشد.

از جمله افرادی که به کلینیک کاردرمانی ذهنی احتیاج دارند گروهایی با اختلالات

بیش فعالی
تاخیر رشدی بچه ها
فوبیا یا ترس های شدید
اتیسم
سندروم دوان
کم توانی یا ناتوانی ذهنی
فلج مغزی
مشکلات نوشتاری
مشکلات افسردگی
وسواس
اسکیزوفرنی و …

هستند. کاردرمانی ذهنی با هدف کمک به بیماران برای رساندن افراد به استقلال های فردی در تمام مراحل زندگی توسط درمانگران خود سعی در یاری رساندن به کودکان و بزرگسالان جامعه ی خود دارد

کاردرمانی ذهنی در خانه

همانطور که گفته شد کاردرمانی ذهنی یکی دیگر از حیطه های توانبخشی می باشد که در آن فعالیت هایی برای کمک به بازگشت تعدادی از توانایی های ذهنی افراد انجام میشود. این تمرینات و درمان ها با توجه به ضریب هوشی و توانایی های بیماران دسته بندی شده و اعمال میشود. در بهترین حالت این درمان باید در کلینیک کاردرمانی انجام شود تا مراجعین بهترین نتیجه را بگیرند.

کاردرمانی ذهنی در خانه از جمله خدمات مهم و اولیه ی کلینیک کاردرمانی مهرا می باشد که هدف از آن در وحله ی اول سهولت در رفت و آمد بیماران و جلوگیری از اتلاف وقت افراد، احساس امنیت و راحتی بیمار می باشد.

در کاردرمانی ذهنی در خانه متخصص کاردرمانی با حضور در خانه ی بیمار جلسات درمان را شروع می کند. بعد از اتمام جلسات برنامه ی درمان را به والدین یا مراقبین بیمار برای ادامه می دهد یا اینکه با مشاوره تلفنی یا حضوری کاردرمانگر تمرینات را به صورت آنلاین و گام به گام همراه بیمار انجام می دهد.

کاردرمانی ذهنی در منزل و کاردرمانی آنلاین اغلب مورد استقبال مراقبان یا والدین بیماران قرار می گیرد. زیرا گاهی جابجایی بیمار برای آنها سخت بوده و خود بیمار نیز دچار آزار و اذیت شده و از انجام تمرینات و رفتن به کلینیک خوددرای می کند. بیشتر بیماران نیز محیط خانه را امن دیده و احساس آرامش و راحتی بیشتری دارند بنابراین ترجیح می دهند درمان خود را در منزل انجام دهند. اما در بسیاری از اختلالات کاردرمانی باید حتما به صورت حضوری و در کلینیک کاردرمانی انجام شود.

کاردرمانی جسمی چیست؟

کاردرمانی جسمی شامل انواع درمان‌هایی است که برای بهبود انعطاف پذیری و عملکرد عضلات، استقامت، تعادل و کنترل درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش درمانی به صورت منظم و هدفمند اجرا می‌شود و به هدف‌های فیزیکی هر فرد متناسب با شرایط و بیماری خاصی که دارد، تنظیم می‌شود.کاردرمانی جسمی برای کودکان و همچنین بزرگسالان کاربرد دارد.در این روش درمانی مشکلات جسمی مختلف درمان یا بهبود داده میشوند. در کلینیک کاردرمانی انواع اختلالات تشخیص، ارزیابی و درمان میشود.

کلینیک کاردرمانی در تهران

کلینیک کاردرمانی حسی چه خدماتی ارائه میدهد؟

کاردرمانگران نقش کلیدی در درمان افراد مبتلا به اختلال پردازش حسی دارند. هدف از درمان کاردرمانی برای کودکان مبتلا به اختلال پردازش حسی ایجاد پاسخ های خودکار و مناسب به احساسات، فعال کردن مشارکت اجتماعی بهبود یافته و اجازه دادن به آنها برای تکمیل فعالیت های روزانه است. هنگامی که درمان کاردرمانی مؤثر باشد، کودکان توانایی بهبود یافته ای برای تشخیص دقیق، تنظیم، تفسیر و اجرای پاسخ های رفتاری و حرکتی مناسب به ورودی های حسی خواهند داشت. پس از ارزیابی کامل در کلینیک کاردرمانی، کاردرمانگر برنامه درمانی را با هدف هر مشکل یا مشکلی تدوین می کند و سپس اهداف مربوطه را تعیین می کند.

تشخیص اختلالات حسی چگونه انجام میشود؟

 یکی از خدمات کلینیک کاردرمانی تشخیص اختلالات حسی است. تشخیص اختلال پردازش حسی معمولاً به دنبال غربالگری کامل انجام می شود که توسط یک کاردرمانگر انجام می شود. غربالگری معمولاً شامل ارزیابی تست استاندارد و مشاهدات ساختاریافته از پاسخ کودک به تحریک حسی، تعادل، هماهنگی، وضعیت و حرکات چشم است. در حال حاضر ابزار ارزیابی استاندارد شده ای که برای تشخیص اختلال پردازش حسی استفاده می شود، تست های یکپارچگی حسی و پراکسیس است. تست‌های یکپارچگی حسی و پراکسیس اجزای برنامه‌ریزی حرکتی سیستم‌های دهلیزی، حرکتی، حس عمقی، لمسی و بینایی را ارزیابی می‌کنند. در طول تشخیص نیز مهم است که با والدین/مراقبان در مورد تاریخچه رشد کودک و علائمی که مشاهده کرده اند صحبت شود.

تشخیص زودهنگام اختلالات ذهنی و حسی چه اهمیتی دارد؟

باید توجه شود که تشخیص زودهنگام اختلالات بسیار مهم است زیرا این امکان را برای شروع مداخلات زودتر فراهم می کند. همینطور تشخیص زودهنگام همچنین منجر به افزایش شانس مداخله موفقیت آمیز می شود، زیرا مداخلات برای کودکان کوچکتر در حالی که مغز آنها هنوز در حال رشد است آسان تر است. کودکان بزرگتر هنوز هم می توانند مداخلات موثری دریافت کنند، اما تمایل دارند بر روی راهبردهای مقابله/مدیریت تمرکز کنند. علاوه بر ارزیابی های استاندارد، مشاهدات بالینی همیشه برای ارزیابی حرکات واقعی و نحوه واکنش کودک به تحریک حسی در چندین محیط از جمله خانه و محیط آموزشی انجام می شود.

بهترین کلینیک کاردرمانی در تهران کجاست؟

یکی از بهترین کلینیک کاردرمانی در تهران کلینیک کاردرمانی مهرا در مرکز تهران خیابان سهروردی میباشد. در ان مرکز متخصصان مجرب و کارآزموده با بهره گیری از تجهیزات مدرن و به روز به درمان میپردازند.

شما جهت دریافت نوبت و مشاوره میتوانید با کلینیک کاردرمانی در تهران، کلینیک کاردرمانی مهرا واقع در سهروردی، محله عباس آباد مرکز تهران تماس حاصل فرمایید.

02188740248-02188733901

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *