نگهداری از سمعک

مجله مهرا :: نگهداری از سمعک امری مهم و تاثیر گذار بر عملکرد و افزایش طول عمر سمعک است. با رعایت نکات ساده میتوان باعث افزایش طول عمر سمعک شد.آیا سمعک نیاز به نگهداری حرفه ای مداوم دارد؟ آیا می توان هر گونه تعمیر و نگهداری از سمعک مورد نیاز را در خانه انجام داد؟ چگونه می توان تشخیص داد که سمعک آسیب دیده؟ کجا می توان آنها را برای تعویض یا تعمیر برد؟

مانند تبلت ها و تلفن های همراه امروزی، سمعک ها از فناوری پیچیده ای استفاده می کنند که ممکن است در شرایط خاص به توجه حرفه ای نیاز داشته باشد. اما کمی نگهداری می تواند کمک زیادی به حفظ ظاهر دستگاه شما کند. هچنین باعث افزایش طول عمر سمعک و جلوگیری از هزینه های اضافی میشود.

خودمراقبتی سمعک‌ها بخش مهمی از بهترین عملکرد آن‌ها است. بررسی‌های دوره‌ای با متخصصان شنوایی که به شناسایی و رفع آسیب‌ها یا سایر مشکلات میتواند کمک می‌کند.

نگهداری از سمعک

همچنین بخوانید :: جدیدترین راههای درمان وزوز گوش (۱۰ درمان شگفت انگیز وزوز گوش)

6 راه ساده برای افزایش طول عمر سمعک

آن را خشک و ضد عفونی کنید

آب برای سمعک کریپتونیت است. بنابراین به یاد داشته باشید که آنها را قبل از دوش گرفتن یا شنا بردارید. همچنین از خشک کن یا رطوبت گیر سمعک نه تنها برای کاهش رطوبت بلکه برای ضد عفونی کردن در همان زمان استفاده کنید.

برای افزایش طول عمر سمعک جرم گوش را پاک کنید

جرم گوش به طور طبیعی در گوش و روی سمعک شما جمع می‌شود. اما پاک کردن آرام دستگاه‌های سمعکتان هر شب با یک پارچه نرم و خشک و پاک کردن شکاف‌ها با برس ارائه‌شده باعث می‌شود که تجمع دیرتر انجام شود.

از دماهای شدید اجتناب کنید

جای تعجب نیست که ذخیره کردن دستگاه‌های شما در گرمای بیش از حد – مثلاً گذاشتن آنها در یک ماشین داغ – می‌تواند باعث آسیب شود. اما آیا می‌دانستید که سرما و باد نیز می‌توانند مشکل ساز باشند؟ با پوشیدن کلاه، روسری یا گوش بند از سمعک خود در برابر سرماهای بهاری محافظت کنید.

باتری ها را بررسی کنید تا باعث افزایش طول عمر سمعک شوید

باتری‌ها معمولاً بسته به فناوری، استفاده و سایر عوامل می‌توانند از چند روز تا چند هفته دوام بیاورند. اما سمعک دائماً بوق می‌زند ممکن است به این معنی باشد که باتری‌ها نیاز به تعویض دارند. همیشه لوازم یدکی را در دسترس داشته باشید. میتوانید  سمعک‌های قابل شارژ را در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که باتری‌ها را جدا از دستگاه‌های خود در دمای اتاق خارج کرده و نگهداری کنید.

محافظ جرم گوش  را تعویض کنید

اگر فناوری شما حتی با باتری‌های تازه به درستی کار نمی‌کند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که محافظ جرم را تغییر دهید. با تغییر محافظ میتوانید که به محافظت در برابر تجمع آسیب‌رسان موم، ذرات پوست کمک می‌کند. محافظ جرم سمعک خود را در یک برنامه تغییر ماهانه قرار دهید.

نگهداری از سمعک

از جیب ها بگذرید

به نظر می رسد جیب ها به طور طبیعی برای حمل سمعک و باتری شل در حین حرکت راحت هستند، اما نه !!! دستگاه‌هایتان را در جعبه‌شان نگه دارید تا از گم شدن یا قرار گرفتن زباله روی آن‌ها جلوگیری کنید. باتری‌ها را در جایی قرار دهید که با کلید، سکه و سایر فلزات تماس پیدا نکنند، که می‌تواند باعث تخلیه باتری و مشکلات دیگر شود.

اگر در مورد نگهداری سمعک سؤالی دارید، لطفاً با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید که دستگاه های خود را برای تمیز کردن حرفه ای برنامه ریزی کنید. حداقل هر شش ماه یک بار برای بررسی به متخصص سمعک و شنوایی مراجعه کنید.

افزایش طول عمر سمعک چه فایده ای دارد؟

اولین و مهمترین نکته کاهش هزینه هاست. اگر از سمعک خود به خوبی محافظت کنید مجبور به پرداخت هزینه های زیاد جهت تعمیر سمعک یا خرید سمعک جدید نیستید. همچنین با افزایش طول عمر سمعکتان نیاز نیست سمعک جدیدی را امتحان کنید که ممکن است با آن احساس راحتی نکنید. همینطور از خراب شدن ناگهانی سمعک که منجر به فقدان سمعک برای مدتی کوتاه تا دریافت سمعک جدید میشود در امانید.

ما برای کمک اینجا هستیم!جهت مشاوره و دریافت نوبت از کلینیک شنوایی سنجی و سمعک در شمال تهران میتوانید با کلینیک تخصصی سمعک مهرا تماس حاصل فرمایید و یا از قسمت نوبت دهی جهت دریافت نوبت اقدام کنید.

تماس با ما

02188740248-02188733901

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *